معصومه سنایی عضو هیات علمی دانشگاه، فارغ التحصیل رشته علوم تشریح ( آناتومی) در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.
وی از سال ۷۸ فعالیت اش را در دانشگاه علوم پزشکی جهرم آغاز نمود و از سال ۸۴ به عنوان استاد شروع به تدریس کرد و در سال ۸۸ عضو هیات علمی این دانشگاه شد. این عضو هیات علمی دانشگاه به تازگی موفق شده است از مقطع مربی به استاد یاری ارتقاء یابد.
وی از علاقه اش به رشته علوم تشریح ( آناتومی) می گوید: رشته لیسانس من پرستاری است و به مدت شش سال به عنوان پرستار کار بالینی انجام دادم. اما علاقه خاص من در ابتدا به رشته علوم تشریح بود. این درس واقعا درس خداشناسی است و به قول سعدی هر ورقش دفتری است معرفت کردگار.
وی درباره رشته علوم تشریح می گوید: این رشته شامل سه رشته بافت شناسی، جنین شناسی و آناتومی است. این رشته مقطع کارشناسی ندارد ولی علاقمندان به این رشته می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ادامه تحصیل دهند و از رشته های مختلف مثل پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی و پزشکی می توان وارد این رشته شد.
وی با اشاره به علاقه دانشجویانش به درس علوم تشریح می گوید: سعی من بر آن است که تا آنجا می توانم کلاسی پر انرژی و مفید برای دانشجویانم داشته باشم و دانشجویانی می شناسم که با علاقه وافر این رشته را ادامه و دکترای خود را گرفته اند.
وی با اشاره به چگونی ارتقاء از مربی به استادیاری می گوید: برای طی کردن این مسیر، اساتید نیاز به امتیاز گرفتن از چهار کمیته آموزشی، فرهنگی، edc و پژوهشی دارند. تقریبا همه اساتید امتیاز سه کمیته اول را به راحتی کسب می کنند اما امتیاز گرفتن از کمیته پژوهشی قدری سخت تر است.
وی در ادامه می گوید: برای کمیته پژوهشی ۳۵ امتیاز لازم است که از این کمیته توانستم امتیاز ۱۱۷ را بدست آورم. این امتیازات شامل امتیاز تالیف و داوری مقالات و پایان نامه ها، تالیف کتب علمی و شرکت در کنگره های بین المللی و داخلی است.
وی با اشاره به کارنامه پژوهشی اش می گوید: ۵۸ مقاله را به چاپ رسانده ام که ۵۳ مورد آن بین المللی و ۵ مورد آن داخلی است. در تمام مقاله ها نویسنده اول هستم و چاپ ۳ کتاب و همین طور رهبری و مشاوره ۲۰ پایان نامه دانشجویان پزشکی را در کارنامه پژوهشی خود دارم.
وی با بیان این که مسیر مربی به استادیاری مسیری دشوار و سخت است می گوید: ارتقاء از مربی به استادیاری کار آسانی نیست. زیرا چاپ مقالات زمان بر بوده و گاها برای چاپ یک مقاله سه سال زمان نیاز است و در حال حاضر این مسئله به دلیل تحریم ها و شرایط بد اقتصادی سخت تر هم شده است. زیرا بسیاری از ژورنال های خارجی مقالات را براحتی نمی پذیرند و یا مبالغ زیادی برای چاپ مقالات در خواست می کنند. نقل و انتقال مبالغ هم از دیگر معضلاتی است که با آن روبرو هستیم.
وی خاطرنشان می کند: ارتقاء از مربی به استاد یاری به این شکل ( با داشتن مدرک کارشناسی ارشد) در کشور بسیار محدود اتفاق می افتد و در جهرم من اولین نفری هستم که توانستم به این صورت ارتقاء یابم. در این مسیر در کنار تلاش هایی که داشتم از زحمات همکار و همسر مهربانم دکتر کاووسی به خاطر تمام حمایت های بی دریغشان تشکر و قدردانی می نمایم.
معصومه سنایی عضو هیات علمی دانشگاه، فارغ التحصیل رشته علوم تشریح ( آناتومی) در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.
وی از سال ۷۸ فعالیت اش را در دانشگاه علوم پزشکی جهرم آغاز نمود و از سال ۸۴ به عنوان استاد شروع به تدریس کرد و در سال ۸۸ عضو هیات علمی این دانشگاه شد. این عضو هیات علمی دانشگاه به تازگی موفق شده است از مقطع مربی به استاد یاری ارتقاء یابد.
وی از علاقه اش به رشته علوم تشریح ( آناتومی) می گوید: رشته لیسانس من پرستاری است و به مدت شش سال به عنوان پرستار کار بالینی انجام دادم. اما علاقه خاص من در ابتدا به رشته علوم تشریح بود. این درس واقعا درس خداشناسی است و به قول سعدی هر ورقش دفتری است معرفت کردگار.
وی درباره رشته علوم تشریح می گوید: این رشته شامل سه رشته بافت شناسی، جنین شناسی و آناتومی است. این رشته مقطع کارشناسی ندارد ولی علاقمندان به این رشته می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ادامه تحصیل دهند و از رشته های مختلف مثل پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی و پزشکی می توان وارد این رشته شد.
وی با اشاره به علاقه دانشجویانش به درس علوم تشریح می گوید: سعی من بر آن است که تا آنجا می توانم کلاسی پر انرژی و مفید برای دانشجویانم داشته باشم و دانشجویانی می شناسم که با علاقه وافر این رشته را ادامه و دکترای خود را گرفته اند.
وی با اشاره به چگونی ارتقاء از مربی به استادیاری می گوید: برای طی کردن این مسیر، اساتید نیاز به امتیاز گرفتن از چهار کمیته آموزشی، فرهنگی، edc و پژوهشی دارند. تقریبا همه اساتید امتیاز سه کمیته اول را به راحتی کسب می کنند اما امتیاز گرفتن از کمیته پژوهشی قدری سخت تر است.
وی در ادامه می گوید: برای کمیته پژوهشی ۳۵ امتیاز لازم است که از این کمیته توانستم امتیاز ۱۱۷ را بدست آورم. این امتیازات شامل امتیاز تالیف و داوری مقالات و پایان نامه ها، تالیف کتب علمی و شرکت در کنگره های بین المللی و داخلی است.
وی با اشاره به کارنامه پژوهشی اش می گوید: ۵۸ مقاله را به چاپ رسانده ام که ۵۳ مورد آن بین المللی و ۵ مورد آن داخلی است. در تمام مقاله ها نویسنده اول هستم و چاپ ۳ کتاب و همین طور رهبری و مشاوره ۲۰ پایان نامه دانشجویان پزشکی را در کارنامه پژوهشی خود دارم.
وی با بیان این که مسیر مربی به استادیاری مسیری دشوار و سخت است می گوید: ارتقاء از مربی به استادیاری کار آسانی نیست. زیرا چاپ مقالات زمان بر بوده و گاها برای چاپ یک مقاله سه سال زمان نیاز است و در حال حاضر این مسئله به دلیل تحریم ها و شرایط بد اقتصادی سخت تر هم شده است. زیرا بسیاری از ژورنال های خارجی مقالات را براحتی نمی پذیرند و یا مبالغ زیادی برای چاپ مقالات در خواست می کنند. نقل و انتقال مبالغ هم از دیگر معضلاتی است که با آن روبرو هستیم.
وی خاطرنشان می کند: ارتقاء از مربی به استاد یاری به این شکل ( با داشتن مدرک کارشناسی ارشد) در کشور بسیار محدود اتفاق می افتد و در جهرم من اولین نفری هستم که توانستم به این صورت ارتقاء یابم. در این مسیر در کنار تلاش هایی که داشتم از زحمات همکار و همسر مهربانم دکتر کاووسی به خاطر تمام حمایت های بی دریغشان تشکر و قدردانی می نمایم.