روش برخورد با کودک بیش فعال
⚪️برخی از کودکان در خصوص مسائل و مشکلات یادگیری ممکن است دچار بیشفعالی و کمتوجهی باشند و متاسفانه گاهی واکنش اولیای مدرسه یا والدین سرزنش و نصیحت و تنبیه است.
لازم است از این واکنشها اجتناب شود و راهکارهای درمانی بهکار گرفته شود تا دستکم بخشی از رفتارهای کودک قابل کنترل شود. این روشها میتواند کمککننده باشد:
🔘ـ پیشبینی کردن راههای تخلیه انرژی اضافی کودک، مثل فعالیتهای ورزشی و هوازی مانند دویدن، شنا، کاراته و فوتبال.
🔘ـ فراهم کردن فضای مطلوب برای درس خواندن و اجتناب از قرار دادن چند بچه بیش فعال هنگام درس خواندن کنار یکدیگر.
🔘ـ آموزش انضباط به کودک و برخورد قاطع درخصوص رعایت نظم و اطمینان خاطر دادن در مورد اینکه خود کودک را دوست دارید، اما نظم را باید رعایت کند.
🔘ـ محروم کردن کودک از مواردی که مورد علاقه اوست، در صورتی که از قوانین طفره میرود.
🔘ـ اجتناب از برچسب زدن به کودک، مثلا به کودک نگویید بچه بدی است.
🔘ـ انجام تمریناتی که نیاز به تمرکز دارند مانند ماهیگیری، نقاشی، خطاطی.
🔘ـ از کودک بیشفعال بیشتر فعالیت و تمرینات عملی بخواهید.
🔘ـ تقسیم کردن زمان برای انجام فعالیتهای آموزشی: تکالیف درسی در بخشهای ۱۰ تا ۱۵ دقیقهای انجام شود.
🔘ـ بین تکالیف درسی میتوانند چند دقیقه بازی کنند.
🔘ـ بهتر است کودک هنگام انجام تکالیف درسی در اتاقی باشد که محرکهای محیطی نداشته باشد یا حداقل باشند.
🔘ـ در انجام تکالیف نمیتوان کودک بیشفعال را رها کرد و تا مدتی لازم است او را همراهی کنید.
🔘ـ اگر کودک عادت دارد که پاسخ پرسش را سریع بدهد با تمرین عقربههای ساعت از او بخواهید تا ۳۰ ثانیه صبر کند و بعد پاسخ دهد.
www.goftardarmani.com
🔘ـ با کودک برای انجام تکالیف مسابقه دهید و اجازه دهید برنده شود.
🔘ـ بین او و همکلاسیهایش حس مقایسه ایجاد نکنید.
🔘ـ از ابزارهای متنوع برای یادگیری و آموزش استفاده کنید.
🔘ـ واژهها را برای او معنا کنید.
🔘ـ با کودک، معلم بازی کنید.
🔘ـ رفتارهای خوب و مثبت کودک را به صورت متغیر، پاداش دهید و برای تکتک کارهایش به او جایزه ندهید.
🔘ـ برای آموزش از حواس چندگانه کودک استفاده کنید یعنی مثلا اگر حرف «د» را به او آموزش میدهید بهتر است که روی تخته یا لوح حرف «د» را بنویسد و همزمان تلفظ کند.
🔘ـ روش آموزشی اولیای مدرسه با والدین همسو باشد تا کودک دچار سردرگمی نشود.
🔘ـ اگر در مورد رفتارهای کودک به او توضیح میدهید لازم است بلافاصله بعد از انجام رفتار این کار را انجام دهید.
گفتاردرمانی چیست؟
بهترین گفتاردرمانی در کرج کجاست ؟
گفتار درمانگر کیست بهترین گفتاردرمانگر در کرج کیست؟
تفاوت گفتار و زبان چیست؟
بهترین سن برای گفتاردرمانی چه موقع است ؟
چه کسانی به گفتاردرمانی نیاز دارند؟
بهترین دکتر گفتاردرمان کودکان کرج کیست ؟
گفتار درمانی در کودکان چگونه است ؟
گفتار درمانی در بزرگسالان از چه زمانی است ؟
بهترین دکتر گفتاردرمان در حیطه بزرگسال کرج کیست ؟
چه زمانی به گفتاردرمانگر مراجعه کنیم؟
مزیت های گفتار درمانی در کرج چیست ؟
وضعیت تحصیلی و دانشگاهی برای تحصیل در رشته گفتاردرمانی چیست ؟
توانایی های مورد نیاز برای تحصیل در رشته گفتار درمانی چیست ؟
موقعیت شغلی برای گفتاردرمانگر
بازار کار گفتار درمانی در کرج چطور است؟
اسامی گفتاردرمانگران در کرج
شماره و آدرس گفتاردرمانگران در کرج
بهترین گفتاردرمانگران در کرج
گفتاردرمانگران پیشکسوت در کرج
اساتید گفتاردرمانی در کرج
دوره های آموزشی در بازآموزی گفتاردرمانگران کرج
حیطه فعالیت یک گفتاردرمانگر :
لکنت
اختلالات تولیدی و تلفظی
اختلالات صوت وصدا
اختلالات یادگیری
کم شنوایی و ناشنوایی
آفازی (زبان پریشی)
آپراکسی در گفتار
ارتباط مکمل و جایگزین در طیف دچار اوتیسم
شکاف لب و کام در کودکان و بزرگسالان
بیش فعالی و کم توجهی
طیف اوتیسم
کم توانی ذهنی در کودکان و بزرگسالان
اختلالات بلع درکودکان و بزرگسالان
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه لکنت
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه اختلالات تولیدی و تلفظی
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه اختلالات صوت وصدا
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه اختلالات یادگیری
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه کم شنوایی و ناشنوایی
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه آفازی (زبان پریشی)
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه آپراکسی در گفتار
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه ارتباط مکمل و جایگزین در طیف دچار اوتیسم
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه شکاف لب و کام در کودکان و بزرگسالان
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه بیش فعالی و کم توجهی
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه طیف اوتیسم
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه کم توانی ذهنی در کودکان و بزرگسالان
دکتر گفتاردرمان در کرج مسلط به حیطه اختلالات بلع درکودکان و بزرگسالان